Friday, August 13, 2010

Edisi Bulan Puasa

Sedar tak sedar bulan pose dh sampai. Aku still xdapat nk adapt lg pada suasana puasa kesorangan ngn kwn2 jek. Walaupun dah 3kali aku alami camni... Dh berpuluh2 kali aku puasa ngan family. Kadang2 rase gak kerinduan pada family yang jauh dimata tapi dekat dihati.
Lau kne kerje time raye lagi sedih oo.
Kerje cam aku ni time orang tido aku g ronda jge ketenteraman dan keselamatan orang awam. Orang awam boleh tido nyenyak. Kami bersengkang mata, itu tanggungjawab dan amanah yang dah diberi pada aku n rakan-rakan seperjuangan. Aku xmenyesal pun ngan kerjaya yang aku pilih nie. Memang kadang-kadang aku rase stress yang melampau, penat yang amat sangat, pilu n sayu time dengar orang takbir raye coz kne kerje. Tp kerjaya aku ni mengajar aku erti kehidupan seorang manusia, kne wat pilihan. Tp xsume pilihan kite betul. Kena terima kesan daripada pilihan kita tu.
Bulan puasa ni memang memberi aku sumber inspirasi untuk berfikir dengan lebih baik dan jelas lagi tentang mase depan kerjaya aku. Baik buruk pilihan aku. Setiap yang bermula pasti ada penamatnye. Macam mana kerjaya aku ni akan tamat aku sendiri tak tahu. Yang aku tau sekarang ni kerje buat benda yang betul. Lau aku wat sesuatu yang salah tolong r tegur aku. Aku tak marah.
Aku sedar kita sebagai manusia ni selalu wat silap. Cme diri terlalu ego utk nampak silap sendiri. So pada bulan puasa ni tolong r sedarkan aku lau aku dah silap kt mane2 k...

Salam Ramadhan untuk semua....

0 comments:

Post a Comment