Tuesday, August 17, 2010

Edisi Puisi Kew??!!

Edisi khas kali ni merupakan satu desakan dari kawan aku yang menyertai satu cantoi da kontes. Aku tengok kontes tu menarik gak.

Ada adiah. Yang pentingnye kite dpt merapatkan silaturrahim sesame bloggers. Nak tau lebih lanjut kisah kantoi da kontes PUISI ni tgk r gambar nie. Ok, aku nak berpuisi mengikut cita rasa sastera aku yang tidak seberapa ketika nie......

#######################

Matahari bersinar menerangi alam,

Rembulan memancarkan sinar indahnya malam,

Tidak cahaya tanpa matahari,

Tidak indah malam tanpa rembulan,


Cahaya mentari membawa kehidupan,

Cahaya rembulan membawa kegembiraan,

Kau bagiku umpama mentari,

Kau bagiku bak rembulan,


Menerangi siang gembira ku,

Cahaya kegembiraan malam-malam ku,

Tanpa mu aku tidak berdaya,

Tanpa mu aku tidak lagi gembira,


Aku menjagamu penuh kasih sayang,

Aku menyayangi mu sepenuh hati ku,

Tetapi kau sekarang sudah berubah,

Kau sekarang kerap menguji diri ku ini,


Menguji tahap kesabaran ku,

Menguji sejauh mana kasih sayang ku,

Ternyata kau tidak lagi setia pada ku,

Kau kini sudah beralih arah,


Tinggal aku sendiri meniti hari-hari,

Siangku gelap, malamku suram,

Tiada cahaya dapat menerangi hidupku ini lagi,

Mengapa kau pergi,


Mengapa kau jadi begini,

Mengapa,

Mengapa,

Mengapa,



Mengapa kau rosak wahai motor ku,?? mengapa

Camne aku nak g kerje nie,

Argh......

2 comments:

  1. oit pi kat blog penganjur pastu komen & bagi link entry puisi ko ni kat KOMEN dia..baru la ko dikire sebagai kontesten yg halal..ekekeke

    ReplyDelete
  2. sudah ku buat segalanya.... kekekeke

    ReplyDelete